Видове боиМаслената боя представлява съхливо масло, смесено с различни пигменти и пълнители. С нея може да се рисува върху плат, дърво, камък, метал, като при всички видове повърхности препоръчваме нанасянето на грунд. В сравнение с акрилните и темперните бои, времето на съхнене на маслените бои е значително по-дълго. Маслената боя може да се почиства с терпентин или спирт, но след изсъхване, тя образува неразтворим филм. За почистване на четките се използва уайт спирт, а също така топла вода и сапун.Акрилната боя се отличава значително от маслената боя. Като начало – тя се разрежда с вода, а не с уайт спирт или терпентин, като маслената боя. Ако в техниката си използвате велатури, или желаете акрилните бои да са силно разредени за оцветяване на големи повърхности, съветваме ви вместо вода да използвате акрилен работен медиум, за да не отслабне свързващата способност на боята. След приключване на работа, четките и пособията за рисуване се измиват с вода. С акрилна боя може да се работи върху всякаква повърхност: платно, картон, дърво, камък, стъкло и др.Темпера (още яйчена темпера или яйчна темпера) е доминиращ и основен модел на рисуване и асоциираните му техники, които са били преобладаваащи през европейското Средновековие. Самите темперни бои са едни от най-древните. До изобретяването и разпространението на маслените бои са били основен материал. Те са правени, като към яйчен жълтък се добавял пигмент.Акварел (водни бои или медни бои) е метод на рисуване в който боите са изработени от пигменти размиващи се в разтвор на водна основа. Акварел се нарича наполовина и полученото до край произведение. Традиционната и най-често срещаната основа за акварели към който боята се нанася е хартията. Други материали върху които може да се рисува с акварел са папируса, хартия от кора, пластмаса, пергамент или кожа, плат, дърво и брезент. Акварелна хартия е направена изцяло или частично от памук, който дава добра текстура и минимизира изкривяването на листа при мокрене[1]. Водните бои са полупрозрачни и светят, защото пигментите са нанесени в чист вид с няколко пълнежа с няколко потъмнявания на пигментните цветове. Водните бои могат да станат матови и непрозрачни чрез добавяне на китайско бяло. В Източна Азия акварел с мастило е посочена като рисунка с туш или висяща рисунка. В китайската, корейската и японската живопис е доминиращ туша в черно-бял и кафяв цвят. Индия, Етиопия и други страни също имат дълга традиция в рисуването на акварелни картини. Рисуването на акварелни бои с пръсти произхожда от Китай.